"Author's fic wonderland. Read at your own risk."

27 December 2011

Salah sangka?

Assalamualaikum fellas :)
Does everyone okay today?
Hopefully you all are in good condition.
Phewww, testing testing buat essay HAHA
Alla next year kan Im gonna seat for my SPM.
aghh TENSION! but when you look at me,
doesnt seem that i'll seat for SPM hahaha.

Seriously, my teacher also say like that,
Teacher said "Alah, Emilya bertenang je"
see? hah omaigod, bertenang je? yaa.
My face look 'bertenang' but in my heart?
Whoaaa, only Allah knows! Dup dap dup dap okay!

If you all realise, dah 2 paragraph tapi
tak masuk2 cerita sebenar lagi HAHA
Okay my fault, stop talking 'bout my 'ke-tension-an',
Ecelli, Saya nak ceritakan kisah saya masa hari itu,
One day, saya dengan family saya pergi shopping,
Oww not shopping baju raya, but shopping baju sekolah.

Okay firstfirst, beli bajusekolah, semua okay,takde masalah,
But, yes ada 'but' di situ, bila saya nak beli beg sekolah,
Saya cari beg kale hitam, hitam owwsem! ;D
But then goes 'trouble',As always laaa,
saya suka tengoktengok dulu sebelum beli,
tengok design,cek rege(harga), pastu baru buat keputusan,
well jadilah pengguna yang bijak macam saya, bhahaha xD
Bijak ke cerewet? Mwahaha hope yang 'bijak' laa.

Sedang aku 'mencerewetkan' diri,
tiba-tiba ada sorang amoi datang dekat aku,
Dia cakap, "mau beli beg kaa?" Haa, aku senyum je.
Pastu aku sambung laa balik aktiviti 'mencerewetkan diri' aku,
Tibatiba amoi tu cakap lagi, "haa ini beg pink ni cantik maa"
(sambil dia tunjukkan beg berwarna merah jambu)

Aku senyum kat dia, "hmm takpe-takpe, saya tengok dulu"
Dia sambung lagi tapi tunjuk beg yang kat belakang pulak,
"ini beg pun cantik maaa"  Eh, warna pink lagi derrr,
Aku cakap kat dia terus, "takpelaa, saya tak minat"
Haaa, jujur terus tak paham lagi aku tak tahu laa.

Aku pergi tengok rak sebelah pulak,
amoi tu pun sebuk jugak ngekor aku, biarkan...
Dia cakap lagi, "ohh beg kaler pink ni sangat cantik lor"
Ehh amoi ni, tak paham ghupenya aku cakap tadi,
'Amoi kalau you rasa beg tu cantik, you je laa yang beli beg tu'
Haaa, pedas tak pedas? TAPI aku cakap dalam hati je laa.
Gua tak mampu cakap depan depan. Hahaha.

So apa kena mengena tajuk "salah sangka"
Oh sabor sabor, gua belum habis cite lagi.
Sabar subur, tak sabar makan bubur.
Lepas dia promote beg yang terakhir tu,
gua pelik la, apsal semua beg yang dia tunjuk tu,
semua colour pink? Apakah? Gua tak mengerti.

Lastlast gua belah dari kedai tu,
Haha ape cite amoi tu? Gua tak tau..HAHA
kesimpulannya? bhaha macam takde motif je entry ni,
makkk larikkkk dulu kbaii~

Aku pikir pikir balik,
Aku jalan macam Goku (dragonball),
Ganasnya hoy kalah ikan yu,
Dengan jehan miskin, aku berguru,
Tapi slek satu je, muka aku jambu!


ye ye muka aku sikit jambu =,=
amoi tu salah sangka grr grr -,-


Haha, aneway bukan aku tak minat pink,
Maksud aku tak minat beg pink,
Yang lain oke je kalau pink pun. HAHA xD 

ps : Sorry entry takde matlamat -,- larikkkkk!



No comments :