"Author's fic wonderland. Read at your own risk."

23 December 2011

Lelaki Vs Wanita

Assalamualaikum peeps :)
Haa lelaki vs wanita. Lelaki is lelaki lah.
And wanita pulak is...err tak kisah lah gadis ke perempuan ke,
janji dia berjantina female :) HAHA ^^v

Banyak perbezaan antara lelaki dan perempuan ni,
Derr memang laa, nama pun lain jantina,
Noe, what Im trying to say is bila lelaki, situasi dia lain,
bila tang perempuan pulak, situasi dia lain.

Contohnya,
Perempuan pegang tangan, berpeluk- pelukan.
Orang akan kata  "that is common laa derr"

Lelaki pegang tangan, berpeluk.
Orang kata "hoy, dah takde spesis perempuan ke kat
dunia ni bang?" (=,=)

See, how different it is. Saya bukan nak bincang
pasal hubungan terlarang ke apa ke.
(ehem ehem, saya underage lagi ye)
Saya cuma nak tekankan pasal mentaliti orang kita,
Cepat menghukum. Macam contoh kat atas laa,

Tengok je lelaki peluk peluk...
Dah gelabah bising, cakap orang tu g*y laa apa lah,
Tak terpikir ke, kut kut diorang tu adik beradik ke?
Tak mustahil kan. Member lama ke? Tak mustahil.
Dah lama tak jumpakan? Mestilaa peluk.

Thats why orang putih-putih kata, (org putih2 ???)
"dont judge the book by its cover"
Sebenarnya banyak lagi situasi macam ni berlaku,
Bukan yang atas tu jee..

Bila kita takde boypren orang cakap
kita takde perasaan ngan laki,
But itu contoh je okey! -,-
Ehh pasal apa laa contoh aku semuanya
pasal lelaki dengan pompuan ni ces! -,-

Okey tak kisah laa kan apa2 pun,
yang penting sekarang ni adalah,
kita tak boleh judge seseorang hanya dengan
melihat atau mendengar,memang laa orang kata
"kalau takde angin, pokok takkan goyang"
Dan tak dinafikan kadang2 aku pun percaya
cakap2 orang, derr nama pun manusia =,=

Tapi point is jangan kita tuduh melulu macam tu je,
sebelum kita tahu duduk perkara sebenar.
Kadang2 orang yang tak besalah boleh jadi bersalah,
Dan lebih dasyat lagi benda tu adalah fitnah sematamata.

Ingatlah fitnah lebih besar dosanya drpd membunuh.
ohh entry ni tujuan untuk nasihatkan diri saya,
Tak tujukan untuk sape sape, dan dan dan,
takda kena mengena dgn yang hidup dan yang meninggal,

fuu entry serius aku kali ini, har har Dasyat!
Panjang berjela kalah kain ela pulak tu =='
Hahaha babai adioss! :)

http://www.emocutez.com




5 comments :

Cik Orkid said...

alah kita suka lah. hahaks

KizZ said...

Tu r..pelik jugak jugak sesetengah orang yang pemikiran terlampau melampau sentimental ni..semua benda nak fikir negatif..humm

Lady Emilya said...

@cik orkid : ehh suka ape tuu ^^

@kizZ : yupp, orang suka fikir negatif jee hurm =,=

naiemah_ramli said...

sy minat khairil muhaimin..eh..salah komen..
abaikan komen ats..muahahaa
tol tu..think positif derr..hidup pon hepy lucky.. :)

Lady Emilya said...

eh? khairil muhaimin yea!
haha, yup think positive, always happy :)