"Author's fic wonderland. Read at your own risk."

18 February 2012

Dugaan yang datang tak dapat kita bayangkan.

Assalamualaikum korankkk :)
Hoho, lama aku tak apdate dan
aku rindu sangat korankkk *muka serius*
Haha neway, hari ni aku rasa nak menulis dah harhar.
Sebab apa aku tak apdate? Antara malas dengan busy,
aku tak tahu nak pilih yang mana haha.
Hmm, cakap lebih pun tak guna kan, jom layan.


Pada suatu hari.....
Watak utama : Encik Amir (nama tersangatlah skemanya)

Tiba-tiba,
 sila percaya jalan raya tu jalan raya yang tersangatlah sibuk.

Dia pun pegi kat pakcik tu,

Sesudah melintas,

Tiba-tiba,

hidup mula diuji,



Bila kita nak berbuat baik, tapi masalah pulak menimpakan.
Kadang-kadang susah jugakkan?
Kita ikhlas nak tolong orang, alih-alih kita pulak terkena balik.
Haa abis acane tu? 
 
Kita tak tau hati orang kan? Rambut je sama.
Sebab tulah, kalau kita nak menolong, kena beringat-ingat.
kita tolong-tolong jugak, tapi berhati-hati.
Tapi janganlah bila dah terkena macam ni 
terus boikot taknak tolong orang dah.
Eh jangan la cantu. Itu tak ikhlas namanya.

Kita anggaplah itu satu ujian daripada Allah yang Maha Esa :)
Apapun, serahlah semua kepada-Nya kerana Dia yang lebih mengetahui :)
-
-
-
-
-
-
ps : Maaf, watak dalam cerita ini terpaksa dibotakkan atas sebab kegawatan ekonomi.
ps2 : Maaf lagi, kalau tak paham lukisan, buruk ye.

please jangan boo aku ha ha ha.
 


19 comments :

si kiut lavender said...

alalal...omey jerk tie dya tuh..heee..:D


hesh....terkelu sekejap...ada gak org trua guna cara macam tuh nak mencuri..he..keji btul..

Lady Emilya said...

@lavender : orang muda pun boleh menyamar jadi orang tua, orang cacat n etc. sekarang ni orng buat mcm2 utk mendptkan kesenangan dgn cara pantas,hmm..

nazirah said...

hOho bahaya betul ekh.. aih mcam2 la nak tolong pun kena berhati2 skang kan.. yep ini memang suatu dugaan.. harap awk tabah ye

Lady Emilya said...

@nazirah : huhu ni sekadar rekaan sbg pengajaran ^^

Fatin said...

huhu kreatif dan penuh dgn pngajaran. keep it up :)

O CIKTEDDY said...

tp kalo hilang wallet tu naya jugak..mesti bnyk brang2 penting dlm tu kan..neway,lukisan tu nice ^_^


pss::maaf cik lame x singgah sni..busy la katakan..jgn marah aw!hehe

eiqa azra said...

comel nye.. hehehe..
kreatif la..

ieyza afieyna said...

bahaya jugak mcm nie kan... ape la pkcik tu,,, xptut betul la.. baik xyah tolong..

syafiqakarim said...

xpe..kite buat baik,kita dpt pahala.
tanggapan buruk,jangan penah ada.hihi
org baik baik,insyaAllah tuhan bantu

amboi katon dia..kikiki

Teenager Housemaid said...

hati org sukar benar didugakan...

Lady Emilya said...

huhu betul betul, setiap dugaan pasti ada hikmahnya! :)

zureen said...

tapi.. dalam cite ni pakcik tu ke yang curik?? huhu

soooooour said...

ingat an cte betul ni...nasib baik rekaan je..ppe pn jaga diri kita..

A retarded kitty said...

kita tak boleh percaya sangat dengan orang zaman sekarang ni

Lady Emilya said...

alamak tertinggal satu plot cite, huhu memang pakcik tu yg curi dan berniat sebegitu awal2. Sori baru permulaan buat mcm ni huhu :\

Azhafizah[フィザ] said...

moral value:buat baik berpada pada ^_^

O CIKTEDDY said...

bile nk update?kui3

saya dewi said...

cantik dah tueh lukuih lukuih.

daripada dewi na ta pandai langsung.

BHAHAHA *gelak dekat diri sendiri*


atoyaiii kesian dekat encik Amir. Tueh la hati manusia nieh kita tak tahu.

Ta mempasal encik Amir dapat susah.
Nasib badan. Laen kali kena BEWARE yek encik AMIR.

hohoho

Si BuDaK KaChAk said...

alhamdulillah...buat mase ni blum ditimpa ksusahan bila tlg org mcm dlm citer ni...

p/s : pndai mlukis no....hehehe