"Author's fic wonderland. Read at your own risk."

19 February 2013

Bahayanya Linkwithin

Assalamualaikum, hai!

Semua blogger cakap pasal kelebihan linkwithin kan? Dapat tingkatkan trafik blog. Dapat tarik lagi ramai pembaca. Dapat naikkan followers. Dapat bla bla bla dan blaa. Okey, semua tu kelebihan linkwithin.

Ni meh aku cerita bahayanya linkwithin pulak.
Linkwithin ni bahaya bila terdapatnya perbezaan penulisan korang dulu dengan sekarang.
Berbeza faham?
Dulu tak matang, sekarang dah matang.
Dulu ayat sms, sekarang ayat buku teks.
Dulu entri tak serius, sekarang entri super serius.
Dulu tak best, sekarang dah best.
Dulu entri tah hapehape, sekarang entri superb superb.
Dulu entri merepek, sekarang entri menarik.
Dulu entri sukasuka, sekarang entri ramai orang suka.

Jadi mesti rasa pelik baca entri lama kan? Tapi bila linkwithin ni ada, oleh itu entri korang yang duludulu yang tak menyeronokkan tu, serta merta akan disiarkan semula, diulang tayang oleh si linkwithin ni. Nampak tak permainan dia? Betapa jahatnya linkwithin ni mihmihmih.

Hahaha, itu je bahaya dia. Takdelah bahaya apa pun hahaha. Relaks takyah lak korang pergi buang linkwithin korang tu. Elok elok trafik tinggi terus turun nanti. Lepas tu, aku jugak yang salah huh.


Pssst, tu sebabnya aku ni takletak letak linkwithin kat blog ni. Aku malu weh malu nak baca entri aku lelama dulu. Macam apa je. Nanti setahun akan datang, entri ni pun aku malu nak baca agaknya. Ye lah bila usia meningkat , tahap pemikiran sesorang tu lain. Kan ?


11 comments :

Mohd Lokman Bin Ramli said...

hehe.. ingatkan apa tadi

diana said...

bagus la klu ada org baca.baru la org nmpak peningkatan penulisan kita..hehe..

Nick Nashram said...

heheh..betul tu..tapi ada caranye nak bagi linkwithin tu keluar entri yg kita nak..mula2 kena labelkan jenis entri cam yg saya buat..pastu kat bawah entri tu masukkan entri yg kita nak pembaca baca..automatically akan kuar jugak kat linkwithin :)

Nur Emilya said...

Oh ye ke, abang nik, thanks ! Tak tau pulak boleh muahaha.

nazirulhazwan~ said...

Syiok ape.barula org akan ckp "mkn bagus budak ni punye writting.dulu hampeh.lalala

boni kacak said...

hahaha.. buat suspen je lah..hehehehe.. ingatkan apa lah bahaya nya tadi,,hehehe

afzalsukasuki said...

satu lagi bahaya linkwithin :

linkwithin tak tau memandu apatahlagi parut kelapa

wahida said...

tapi kalau baca balik n3 lama2 mmg bikin malu...huahuahua...

the malay male said...

hurm.... betul gak tu

xila dot said...

malu mak aihhh sbb tu tak sanggup letak...penat nak delete..huhu

Myra Jay said...

Memang masa mula2 berblog kita kurg matang, tp bila dah makin lama kita dah tahu asam garamnya kan..:-)

MJ dulu ada linkwithin ni, lepas terbuang terus tak terletak..hehee