"Author's fic wonderland. Read at your own risk."

15 November 2011

Hollywood ada superman,Malaysia pun ada 'superman' jugak !

Assalamualaikum Malaysia Brunei :) Fuh fuh fuh...bukan apa, sekadar meniup sawang yang memenuhi blog cik kak ni.. Lama saia tak update bukan ? Apa nak buat . komitmen keluarga melebihi segalanya . Haha , feel keluarga bahagia pulak akak sorang ni. Hmm , tajuk dah gempak tapi mukadimah tak habis2 lagi ni. Oke kita start sekarang . Jangan lupa kalimah 'bismilahirahmanirrahim' . Nak start benda baikkan ? Kenalaa mulakan dengan baik ! Wah full of enthusiasm akak ni . Well semangat menulis ada nak buat camana . Pfft , kan aku dah kata tadi mukadimah dia still tak habis lagi.

Okey. tajuk pasal superman? Kenapa superman? Kenapa tak batman? Spiderman? Ataupun cicakman? Kluangman? Ataupun... Aiseman, dah dah start melalut aku ni. Hem KENAPA?!! Wah emo emo pulak aku hari ni ye. Yes, memang aku emo pun. Semalam aku tengok berita utama kat tv3(sebulan sekali) , mat mat rempit kena tahan ngan polis. Ehh aku kata, apa nak jadi laa ngan depe ni. Mengabiskan duit mak bapak je, kenapa, ingat motor tu pakai daun ke nak gerak? Pakai minyak weh! Minyak sekarang dah naik tahu! Buat seketika aku tak tau kenapa aku sibuk sangat dengan mereka ni? Tapi , disebabkan diorang ni lah bakal pemimpin negara pada 2020, jadi aku mengambil berat tentang ini. Whoa, ada gaya PM aku ni haha!




Cite ni best, sebab hero dia hensem..lalala

Yelaa , muda muda belia , pergi bazir masa dan duit dekat benda2 tak berpekdah ni. Nak tanya korang , sekarang kat masjid , ramai tua ke muda? Tak payah pergi survey jauh2 laa, tengok je laa rancangan 'tanyalah ustaz' dekat tb pagi-pagi tu? Banyak yang tua daripada yang muda ni. . Bila pikir2 balik, aku tak tau apa motifnya diorang rempit2 ni? Bagi untung? Tidak.(buang duit adelaa) Selesaikan masalah? Takde makna!(susahkan makbapak adelaa bila accident) Jadi pandai? Hah?!! (kening doble jerk) Tak pernah pulak aku denga orang jadi Albert Einstein bila race motor. SO MOTIFNYA???

Elok tayar dua, nak modified jadi satu..

Aksi2 'superman' konon laa

Okay make it clear, i dont think so it makes so cool by doing all that thing. Daa, maybe it is cool and fun when you ride those things, but when you boom , bang , or crashed actually, then it is soo not cool to me. ;( Terrible and horrible that time.

Aku cakap ni bukan aku kata aku ni baik sangat feel ala solehah muslimah begitu. TIDAK. Aku cakap sebab Islam menggalakkan kita saling menegur antara satu sama lain atas kekhilafan masing - masing. Yes, memang apa yang orang buad kita nampak tapi apa yang kita buad kita takkan nampak. Itulah sebabnya Islam menyuruh kita untuk saling menasihati antara satu sama lain supaya kita bukak mata untuk lihat kesilapan kita ni. So jangan too ego untuk menerima nasihat orang terutamanya orang yang lebih tua because they had their 'garam and gula' before us. Ehh betul ke macam tu?

Anyway , yang buruk datang daripada saia , yang baik datang daripada Allah. Wallahualam. Smile always. Assalamualaikum salam satu malaysia :)

No comments :