"Author's fic wonderland. Read at your own risk."

13 April 2011

hari yang men'tired'kan.

  Oh hye hello assalamualaikum . . kita berjumpa lagi di segmen " Emi di mana? Emi di sini! " Habis tu, AC pulak kat mane? Hmm, AC kat rumah dia laa. Itu pun mau tanye! HoHoHo. *Buruk gile nak mamtik budak ni gelak!* oke oke cover cover sikit, HeHeHe. kan molek gelak macam tu! :))

Hari ni no addmath's homework, happy! Besok pasti ade, Maty! oh tinggalkan homework di situ, kita bicara soal cinta pule. Eh bukan bukan, aiy tershashul pulak! Kita bicara soal sekolah kita oke! Tadi lepas recess belaja agama. Wah, perasaan tadi seronok campur gerun campur ajinamoto ,  perasaan orang gile kut! Takde lah, blaja agama seronok woo, menyedarkan aku dari lena yang panjang. Gerun, bila aku terasa aku dah buat banyak salah. Aku nak share ngan korang something. 

     Dosa besar termasuklah, minum arak , berzina , mak disiatSiat and other things yang lebih kurang macam sume tu kan. Selain itu, ade lagi tau, termasuk jugalah, derhaka kepada ibu bapa dan MENGUMPAT! haa, korang sedor laa sikit(termasuk aku!) , bawak2 laa mengucap, erm, kalau korang tak faham maksud 'ape itu mengumpat?' , meh aku terang secara detail! Mengumpat tu bila kita bercakap perkara yang benar tapi BURUK tentang seseorang , tetapi bila orang tu dengar, dia sangat2 lah TIDAK SUKE! Maksudnye, kita bercakap pasal orang tu tapi dengan niat untuk memalukan dan mengaibkan orang tersebut! Taubat Nasuha le kite!

Hm, oke oke. baik laa aku tukor cite le pulok. Tadi,aku terasa macam dunia aku gelap je (hmm, memang laa, kan pagi tadi hujan!) Bukan itu maksud aku laa. Aku tertinggal buku chemist tadi! Wuaaa, aku tak tau ape nak buat tadi. Perut aku memulas, sakit, senak, rase macam ade landak+aligator dalam perut aku, semua macam rase lah ada! Huhu, takot beb! Hm, mane idaknye , berhadapan dengan cikgu cantik yang garang tu, sape tak kecut usus, kan?! Walaweh, seluruh pelosok sekola aku cari buku chemist, peluh mengalir2 *habis kekiutan aku haha* , lari sana lari sini, still takde jugak! 

Huaa, aku kata kat best friend aku, "Oh darling,bagaimana ini? Saya sangat takut laa!"(tibetibe jadi minah skema) Yang dipanggil Darling tu pun berkata, "oh sweetheart, relax lah, cikgu itu tidak adalah cruel sangat,(terpengaruh dengan minah skema nombor 1 tadi) "dia tidak akan denda teruk2 punya, paling kurang berdiri tengah padang je!" Xtra info, chemist time tu , tengahhari! Huaa , lagi stomachache aku dibuatnye! hmm, tawakal je laa akhirnye! Then, aku buat ape tau, aku pun mengaku laa kat cikgu, yg aku tertinggal buku chemist. Hihi, mo0d cikgu baik! Terselamat! Alhamdulillah, praise to Allah!

p/s : Hehe, sebenarnya perbualan antara aku ngan bfriend aku tu, takde laa sampai macam tu skali, serius tabik kalo aku berdisplin dan skema macam tu! Ahak ahak, dialog tu dah ditambah perisa Adabi, tu laa pasei sedap je dengornye! ok laa. Dengan ini, saya mengakihiri syarahan saya dengan serangkap pantun(cheewa!) , takde laa lambai tangan je. Pantun2 tak reti. huhu, Assalamualaikum w.b.t.

Bye you all.. (ni kalau Zac Efron yang baca!), kalau Sharnaaz Ahmad yg baca ? Selamat tinggal semua...hah, kalau Baim Wong yang baca ? Daaa suma and kalau my Kim Bum yang baca ? annyonghi kyeseyo you all..haha. just for fun! :D                                                    


tomei tak tomei tak? hehe.

~TATA~
(^_^)V

neversaynever,       

Miss Emiylia 

1 comment :

emylase. said...

sgt minat this man tahap tak hengat!

baim wong3! :)