"Author's fic wonderland. Read at your own risk."

06 February 2011

:: LADIES DAY OUT ::

. . yeeppeee . . 
HAHA :DD . . .  asal tajuk n3 aku hari ni 
"LADIES DAY OUT" ??? 
hem hem hem . . . sebab kan . . hari itu . . 
. . aku ngan best friend aku gi jengjalan . .
HAAAA . . . jangan jeles !!! 
hehhhe , *bangga pulak dia!*
malangnya , sorang lagi bestbestfriend aku ,
tak dapat join , takde transport . . 
takpe2 , lain hari masih ada . .

. . .heheh , sori lah . . .
. . actually bukan gi jenjalan . .
. . tapi kitaorang , gi study . . 
yeah . . betul ! 
kitorang actually pergi library , 
buat "discussion" !! "buat homework. ."
huhu :]

haaaahh , kan dulu aku pernah cakap ,
masa cuti cuti ini . .
homework banyak sangat,
atau orang muda muda sekarang cakap,
homework gila banyak !!
heheheehehehe ;DD
. . . .ni aku nak story ni. . . .

:: Sesudah tibanya saya di library :: 

saya letaklah beg saya di rak..
(ye lah , nak masuk librarykan..
mana boleh bawa beg sekali!!)
saya pun keluarkan buku - buku saya
dari dalam beg untuk dibawa masuk..
then tiba2, dua orang kawan saya approach saya..
...diorang dah sampai dulu rupanya...

*yelah. . . tak sedar ke, jam dah pukul berapa??
janji pukul 9.3o a.m. tapi sekarang sudah pukul 9.4o a.m.*
*nasib baiklah pukul 9.4o a.m. , kalau 9.4o p.m.???
tak ke haru??? HAHHA .. kalau dah nama Emilya. . . .haish*

 ok ok ok continue balik . . .
lepas tu kitorang pun sama2 masuk library tu. .
kitorang naik tingkat atas library . . 
*lebih privacy*konon. . .
hahahaha :DD . . . 
sesudah tiba sahaja di upper floor,
kitorang pun cepat cepat lah ,
cari kerusi dan meja untuk discussion kitorang. . .
(mesti korang imagine kan yang library ni , 
tak tersusun langsung dia punya kerusi meja kan??)
HAHA . . takde lah . . saja je acah. . 
hahahahaha xDD . . sebenarnya kerusi meja tu,
semuanya tersusun elok . .
jangan takut. . dont worry.
library teluk intan, perak . .  takdelah koman mane . .
HEHEHE (^_^)V



 lepas dah habis discussion . . 
kitorang pergilah KFC yang berdekatan . .
nak menCEKIK pulak . .
setelah separuh hari 'MENTELAAH' kan . . 
HEHE xPP
*mentelaah lah sangat !! eihhh ,  
kitorang siapkan homework
kitorang tu ye , tuan2 dan puan2*
xDD

:: Sesudah sampainya di kfc ::

. . . makan . . .

*otak kau . . takkan terus makan . .
mestilah kene beratur dulu kak !*

heheh , ops . . sorry !! ("__")'
lupa pulak!!
ok ok kita beratur ye adik adik . .

:: Ketika hendak beratur ::

. . Mak datuk, panjang gila bhai kena beratur. .
fuhhh (sapu peluh kat dahi) ,
nasib baik ada satu row ni tak panjang . . 
*hahhh , cepat selit selit*
HEHE , almaklumlah , 
kitorang ni geng comel comel je . .
hehe , thats why lah pakai selit2 je . . 
heheheehe :D

. . . 5 minit . . .

. . . 10 minit . . .

hush , pendek2 pun , row tu tetap lambat!
tak bergerak gerak dari tadi . . apa kes???
bikin wa panas ini !!! tambah tambah wa tengah lapar ni !!
boleh muat dua tiga orang dalam perut aku ni!!
*impak lebih @ over impact* 
hahahahaa :DDDD
*takde pase lah, ingat perut aku ni stor ke hape ?!!*


kitorang pun berpecah , 
*bukan badan kitorang yang pecah ye!!*
means kitorang beratur di 
lane - lane yang berlainan laaa. . .
apalaa itu pun tarak paham . . .
so tunggu punya tunggu akhirnya , 
sampai juga giliran kitorang. . 
hahhh LEGA !!

:: Ketika hendak meng-order ::

"Ye, selamat datang, makan sini atau bungkus??"
Rakanku menjawab. ."bungkus.."
"Ok , bungkus. Nak apa??"
"Bagi snack plate satu ye?"
"em, snack plate satu, itu saja??"
"iye"
"tunggu sebentar ye"
 Sambil tu makcik tu pun tekan tekan entah hape hape
dekat tempat cashier untuk masukkan duit tu ,
lepas itu, keluarlah apa yang diorder tadi dekat skrinnya. . 
lepas tu makcik tu pun belah. . 
nak sediakan apa yang kawan saya order tadilah kan. .
tup tup pulak, dia pergi buat yang lain punya . . 
"hait , makcik ni buat sape punye ini???"
"hm , orang lain punya tu kut.. Eh , aah lah . .
Orang tu order banyak gile wehh. .
Lebih 10 set kut !!" 


:: Setelah 20 minit berlalu ::
Akhirnya , berjaya jugak kami mendapatkan
our food. . HUH , starving gila ni !!! >kebulur<
hahhahahaa , takde lah sampai macam tu ...
saje jek buat gempak cerita. .:DD

then , sambil kitorang makan tu ..
kitorang pun sembang2 lah ...
*buruk punya perangai!!*
heehehe sekali sekala . .

sesudah kitorang melantak plus chot chet chot chet. . .
kitorang pun nak blah lah. . . 

aku call lah mak aku , same goes to my friends also. . 
all of us were calling calling our parents . . 
. .THEN. .
. . .huaaaaaa, aku tinggal sorang2 je kat KFC tu. . .
*bukanlah sorang2 , aku maksudkan
antara kitorang bertiga, aku je yang belum balik lagi. .
huhu, rasa nak nanges je !!!
ye laa , all my friends dah balik!!
 tinggal i sorang je tak berambik lagi ,
oleh parents saya. . huhuhuu :{
tapi aku takde lah nangis . . baca betul2 ye . .
'NAK nangis. .'
bukannya 'DAH nangis. . '
haahhha kena peka tu ,
bukannya pekak !!!
OKEI?? bye sume. . .


. .CeRiTa SaYa. .
:: HALF DAY DI PEKAN TELUK INTAN ::

Dikarang oleh, 
penulis blog (^_^)V















No comments :